Kilka sposobów na zwiększenie ilości wypijanej wody

 

Woda pełni bardzo ważne funkcje w naszych organizmach. Odpowiada za prawidłowy przebieg reakcji biochemicznych, jest nośnikiem enzymów i hormonów. Woda jest niezbędna w procesie trawienia. Woda stanowi ok. 50-65% masy ciała! Prawidłowe spożycie wody to około 1,5-2 l dziennie. Zapotrzebowanie rośnie w upalne dni oraz przy zwiększonej aktywności fizycznej.

Woda wspomaga proces odchudzania - bardzo często zdarza się, że mylimy głód z pragnieniem!

Ale jak tu wypijać codziennie tyle wody?! Jest na to kilka sposobów.

  1. Zawsze miej ze sobą butelkę wody. Mała butelka zawsze zmieści się do torebki, nie zajmuje zbyt wiele miejsca. Możesz wozić zgrzewkę wody w samochodzie.
  2. Rozpocznij dzień od szklanki wody - poprawi metabolizm, przygotuje organizm do procesów trawiennych.
  3. Uzupełniaj na bieżąco zapasy wody - nie pozwól, aby w mieszkaniu brakowało wody. Będąc na zakupach zawsze kupuj zgrzewkę wody, tak aby zawsze był zapas.
  4. Zamień słodzone napoje na wodę. Pijesz dużo coli, soków owocowych? Jeżeli wypijasz 0,5 l coli dziennie po prostu zrezygnuj z niej. Lepiej wypij zwykłą wodę mineralną lub źródlaną. Na pewno znacznie lepiej nawodni i zgasi pragnienie niż słodzone napoje, które mają w składzie ogromne ilości cukru.
  5. Trzymaj zapas wody w miejscu, w którym spędzasz dużo czasu. Jeżeli pracujesz, to zawsze w miejscu pracy trzymaj dużą butelkę wody. Pij ją małymi łykami, możesz ją przelać do szklanki i co jakiś czas popijać.
  6. Jeżeli nie lubisz smaku wody, dodaj owoce - możesz wzbogacić swoją wodę np. cytryną, arbuzem, pomarańczą, miętą, imbirem, truskawkami lub malinami. Eksperymentuj! Spróbuj wody z ogórkiem zielonym i limonką.
  7. Jeżeli w dalszym ciągu nie jesteś w stanie wypijać więcej wody, wprowadź więcej warzyw i owoców. Warzywa i owoce często składają się głównie z wody, więc logiczne jest, że przy zwiększonym spożyciu tych produktów organizm będzie lepiej nawodniony.
  8. Ściągnij aplikację - na rynku jest dostępnych coraz więcej aplikacji, które przypominają o piciu wody. Jeżeli nie masz do tego głowy, to taka aplikacja na pewno będzie bardzo pomocna. Nie podaję tutaj konkretnych nazw, ponieważ jest ich wiele, na pewno każdy z Was znajdzie coś odpowiedniego dla siebie.
  9. Idź na trening - jeżeli ćwiczysz, pragnienie oraz zapotrzebowanie na wodę zwiększa się. Oprócz zwiększonej ilości wypijanego płynu na pewno dodatkowo zauważysz inne korzyści wynikające z aktywności fizycznej.
  10. Pij wodę przed ważnym wydarzeniem. Masz egzamin? Wypij przed szklankę wody. Czeka Cię długa podróż? Również nawodnij się przed wyjazdem.
  11. Przygotuj sobie tabelkę na cały dzień i zaznaczaj, ile wody udało Ci się już wypić. Dzięki temu wyrobisz sobie nawyk picia wody. Możesz skorzystać z tabelki stworzonej przeze mnie:

Pamiętaj, że skutki odwodnienia niosą za sobą przykre konsekwencje takie jak: senność, szybko starzejąca się skóra, skurcze mięśni, nudności, wymioty, zaburzenia gospodarki wodno-elektrolitowej, zaparcia, zaburzenia pracy nerek. To oczywiście tylko kilka z szeregu skutków odwodnienia.

Podsumowując - woda stanowi bardzo ważny element naszego życia i naszego organizmu. Nie należy zapominać o piciu wody, warto mieć wodę zawsze ze sobą i nie dopuszczać do odczucia pragnienia.


Formularz kontaktowy

Maszy pytania, chcesz poznać indywidualną ofertę. Skontaktuj się z nami!