Uzależnienie od cukru. Jak z nim walczyć?

 

Cukier uzależnia i wiemy to nie od dziś.

Ale jak tu się oprzeć tym wszystkim łakociom i pokusom? Czy można sobie z tym poradzić?

Przecież jest tyle okazji... Urodziny, imieniny, wesela, chrzciny... Babcia robi najlepszy sernik? Jak tu odmówić?

Czy jest to takie samo uzależnienie jak alkoholizm? Tak... Uzależnienie od słodyczy jest takim samym uzależnieniem jak pozostałe. 

Dlaczego tak się dzieje?

Już od urodzenia przyzwyczajamy się do słodkiego smaku poprzez mleko matki.
Cukier w ekspresowym tempie poprawia nasze samopoczucie. W związku z tym prostą i szybką metodą na zły dzień jest ciasto i czekolada.
Osoby spożywające w dzieciństwie dużo słodyczy mają większe predyspozycje do tego uzależnienia.
Myślimy o słodyczach jako formie nagrody-również ma to związek przede wszystkim z dzieciństwem.
Cukier występuje w bardzo wielu produktach i gotowych potrawach. Niestety nie jest tylko w ciastkach i innych rzeczach o słodkim smaku. Znajduje się również w gotowych sosach, sokach, napojach, wędlinie, chlebie, pizzy, kebabach.

Czy faktycznie to uzależnienie jest niebezpieczne?

Tak. Oprócz nadwagi i otyłości nadmierne spożycie cukru prowadzi do pogorszenia pamięci, cukrzycy, uszkodzenia mięśnia sercowego, stany zapalne stawów, szybkie starzenie się skóry, otyłości brzusznej, infekcji grzybiczych, wypłukuje wapń. 

Mało negatywnych skutków? Myśle, że wystarczająco... A to oczywiście nie wszystkie z nich.

Po odstawieniu mogą występować takie same objawy jak po odstawieniu alkoholu u osób uzależnionych!

Jak w takim razie radzić sobie i wyjść z uzależnienia?

Za każdym razem, kiedy sięgasz po słodycze pomyśl sobie o konsekwencjach. Chcesz wyglądać jak pączek i żyć krótko? Nie. Dbaj o siebie! Zdrowie masz jedno.
Zacznij eksperymentować w kuchni-przygotuj zdrowe słodycze. Tylko nie zjadaj całej blachy od razu .Możesz spróbować z ciastem z fasoli, kaszy jaglanej i wiele, wiele innych. Spokojnie przepisy również wstawię.
Stosuj zamienniki-zacznij korzystać z takich produktów jak stewia, ksylitol.
Znaj umiar-masz ochotę na czekoladę? Zjedz dwie kostki gorzkiej czekolady zamiast paczkę cukierków.
Unikaj niskokalorycznych i restrykcyjnych diet-zwiększają ochotę na słodkie.
Gotuj samodzielnie. Unikniesz tym sposobem ukrytego w gotowych potrawach cukru.
Nie myśl o słodyczach jako o nagrodzie. Zamiast ciasta kup sobie spodnie lub idź na spacer. Znajdź w sobie pasje i rozwijaj ją.
Ogranicz spożywanie owoców-oczywiście posiadają mnóstwo dobroczynnych właściwości, ale są również źródłem cukru.
Pij dużo wody-woda najlepiej gasi pragnienie.
Nie używaj sztucznych słodzików. Są w nich zawarte same sztuczne substancje, które zwiększają Twój apetyt na słodkie.

Im dłużej nie spożywasz cukru, tym mniejszą masz na niego ochotę.

Miłego dnia.

To co dziś zamiast cukru? Ja wybieram trening!

Formularz kontaktowy

Maszy pytania, chcesz poznać indywidualną ofertę. Skontaktuj się z nami!